Začít spolu ve třídě 2. A

Žáci z 2. A, jejichž vzdělávání probíhá na základních principech programu Začít spolu, se s velkou energií pustili do oblíbených center aktivit. Děti se v nich učí na základě vlastní zkušenosti, od sebe navzájem, nápodobou a pozorováním. Mohou spolu přirozeně komunikovat, učí se řešit problémy, rozhodovat se, rozvíjet své vyjadřovací schopnosti, chápat a akceptovat rozdíly mezi lidmi. Jsou tak vedeny k samostatnosti i spolupráci. Mají možnost si svoji práci zorganizovat, rozdělit si role v týmu a naplánovat postup. Téma v druhém říjnovém týdnu bylo Moje vlast. V centru čtení a psaní jsme četli básničku a poté jsme pracovali s textem – určovali jsme počet slov, slabik a vět, řadili jsme slova podle abecedy, tvořili věty oznamovací a tázací. V matematice nás čekala osová souměrnost, s kterou jsme si lehce poradili, a zůstali jsme sami koukat, že už ve druhé třídě zvládneme nakreslit souměrně podle osy Pražský hrad. Jako bonus jsme počítali stanice pražského metra, abychom zjistili, která trasa má nejvíce zastávek a naopak. V ateliéru jsme tuší kreslili Pražský hrad a hráli si s odstíny barev, které nese naše vlajka. Posledním centrem byla prvouka, zde jsme se seznámili s geografickým rozdělením naší země a poznali vlajky našich sousedů.

×